Det er ikke længe siden at Danmarks første, største og bedst vurderede konference om konverteringsoptimering løb af staben. Conversionboost blev den fantastiske dag vi havde drømt om – så du kan godt booke ind i din kalender i 2014 allerede nu.
Men knap er den ene konference overstået før der varmes op til den næste. Det er fantastisk, det er fedt med input, inspiration og netværk fra en masse spændende mennesker. Jeg har fornøjelsen af at være taler til Ib Potters MarketingCamp. Det kan være svært at forventningsafstemme på et lille afsnit, og hverken tilhørerer eller jeg selv ønsker at nogle vælger forkert, når der er 5 andre (NÆSTEN lige så spændende oplægholdere) samtidig. Så her er derfor lidt uddybende om mit indlæg så du kan vælge ud fra de bedst mulige betingelser. Programmet kan ses her, og jeg taler i første spor.
Programmets tekst: For begyndere
Får du ikke nok ud af din AdWords annoncering? Og føler du ikke Analytics giver dig værdi?
Med udgangspunkt i de mange ting jeg møder hos mine kunder og Webshopindeks data vil du blive klædt på til at løfte værdien et niveau op. Dit udbytte vil være konkrete tips til at forbedre din Adwords opsætning samt konkrete input på hvordan du skal bruge analytics data til at forbedre din shop.
Hvad jeg vil bruge 1 time på
Først: Bemærk det er for begyndere. Sidste år så jeg mange ikke helt begyndere til mit begynder oplæg og hørte også lidt “det var da fint, men intet nyt” kommentarer bagefter. Niveauet er begynder, dvs. målgruppen er dem som selv har sat AdWords op (eller haft mindre kompetente bureauer til det), men føler det godt kan gøres bedre, og samtidig dem der har rodet lidt i analytics, men ikke helt ved hvilke data der skal kigges på.
I Analytics delen vil jeg komme ind på følgende:
- De fejl jeg ofte ser, der kan skade dine data (3-4 konkrete ting du let kan tjekke på din egen konto bagefter).
- 1-3 dashboards som giver dig overblikket – inklusiv links til flere detaljer, hvor du kan dykke mere ned i data. Deltagerne får links til dashboards. Vi kigger selvfølgelig på hvordan du gør disse dashboards til optimeringsredskaber.
- Måske en custom report, men er ikke sikker. Skal lige se helheden (og har ikke min præsentation klar 2-3 måneder før…)
- Lidt Webshopindeks data ift. et par tendenser, der er værd at tage med videre og tænke over.
På AdWords delen vil der være meget at hente for en begynder:
- Hvilke fejl ser jeg oftest, dvs. hvor skal der sættes ind for at løfte niveauet.
- Søgeordstyper – vælg de rigtige og spar penge
- Hvad søger brugerne rent faktisk på
- Hvordan du skal bygge din AdWords op for at få størst mulig Return On Investment
Så mit oplæg er ikke på jysk, som der ellers annonceres for – nej, der kommer tempo på (ikke noget med at tygge drov i timevis 😉 ), med konkrete punkter der skal gøres noget ved. På vej ud står jeg og råber OPTIMER OPTIMER OPTIMER, for kommer du til mit indlæg, så skal du sgu hjem og arbejde på sagerne bagefter (nåja, eller fortsætte til konferencen, but still…).
Så vel mødt alle der synes det lyder brugbart 🙂
Pingback: Mit oplæg til MarketingCamp i maj